Het contactformulier werkt niet - Squarespace en Gmail

Als potentiële klanten je een bericht sturen via het contactformulier op je Squarespace-website komt het niet aan. Hoe los je dat probleem op? Dit is voor mensen die Gmail gebruiken.

Zo los je dat probleem op

Ik heb al meerdere klanten gehad die problemen hadden met het contactformulier van Squarespace. Wat ze allemaal gemeen hebben, is dat ze Gmail gebruiken.

Misschien herken jij het ook: potentiële klanten sturen je een bericht, maar dat bericht komt niet bij jou aan. Als dat zo is, en jij gebruikt ook Gmail, lees dan verder voor de oplossing!

Even vooraf: het is altijd slim om te controleren of alles ‘aan de achterkant’ goed staat. Ga naar de pagina waar het betreffende formulier staat, klik op ‘Edit’, dan op het formulier en daarna op het pennetje. Bij ‘Storage’ moet je dan even het e-mailadres controleren. 

Nu je daar toch bent, het is altijd goed om bij ‘Content’ een tekstje in te vullen (als je dat al niet hebt gedaan) bij ‘Post-Submit’ zoals: 

”Dankjewel! Ik neem normaal gesproken binnen 48 uur contact met je op. Hoor je niks? Check dan even je spam folder of stuur een mailtje naar …. [jouw e-mailadres].”

Maar daar los je het probleem niet mee op, dus laten we dat nu doen. Je moet een filter in Gmail zetten. Hier wordt uitgelegd hoe je dat moet doen. Je moet dan bij 'from' dit invullen: form-submission@squarespace.info en dan voor 'create filter' kiezen en daarna kies je voor: ‘Never send it to Spam en Always mark it as important’. 

Nu zou het moeten werken, veel succes! 

PS Als je het wel fijn vind, dat ik je aan de hand meeneem voor wat slimme aanpassingen op je site te, is dit wat voor jou: gratis checklist met 16 quick fixes voor je site.

Vorige
Vorige

27 tips om je eigen professionele webteksten te schrijven

Volgende
Volgende

Je deelt een webpagina op social media, maar er verschijnt een oude foto